piątek, 24 czerwca 2016

Co to jest National Insurance Number (NIN)?



National Insurance Number
to numer ubezpieczenia społecznego, (odpowiednik polskiego NIPu), który jest nie zbędny do podjęcia pracy lub pobierania zasiłków. Nadawany jest przez Department of Work and Pensions (Departament Pracy i Emerytur) i służy do rejestracji podatnika w brytyjskim systemie ubezpieczeń społecznych i w systemie podatkowym.



Jak otrzymać National Insurance Number ?


Aby otrzymać National Insurance Number musimy umówić się na spotkanie do Job Centre Plus, dzwoniąc pod ten numer telefonu.


National Insurance number application line

Tel: 0345 600 0643

Linia czynna: Pon-Pt, od 8 do 18



Podczas rozmowy telefonicznej będziesz pytany o Twoje dane osobowe, adres oraz datę przyjazdu do UK, a także o miejsce zatrudnienia oraz jak się z Tobą kontaktować.


Następnie otrzymasz list z informacją gdzie i z jakimi dokumentami masz się wstawić na spotkanie.

Dokumenty które będą potrzebne:

  • Paszport lub Dowód Osobisty 
  • Potwierdzenie Adresu (Osobom które takiego nie posiadają gdyż niedawno przyjechały i nie płacą rachunków, pomoże list od osoby u której mieszkają z potwierdzeniem że dana osoba mieszka pod tym adresem. 
  • List od pracodawcy o podjęciu pracy lub zaświadczenie z JobCentre o tym, że dana osoba poszukuje pracy. 
  • Jeśli przebywasz tu z rodziną to będą również potrzebne akty urodzenia dzieci 


Na spotkanie trzeba się wstawić punktualnie ze wszystkimi dokumentami. Następnie odbywa się rozmowa z urzędnikiem który sprawdza wszystkie dokumenty, trzeba wypełnić swoje dane w kwestionariuszu, urzędnik może zadawać pytania typu: Jak długo planujesz tu zostać? Jaką pracę planujesz wykonywać? lub inne pytania dotyczące pracy i Twojego planu co do życia w UK.



Po kilku tygodniach dostaniesz list (taki jak na zdjęciu poniżej) ze swoim National Insurance Number który składa się z dwóch liter na początku, sześciu cyfr oraz jednej litery na końcu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz